Biegać rano czy wieczorem? Kiedy przyjdą lepsze efekty? Bieganie interwałowe

Biegać rano czy wieczorem? Kiedy przyjdą lepsze efekty? Bieganie interwałowe

Bieganie jest obecnie jedną z najbardziej popularnych form wysiłku, jest to spowodowane tym, że jest jedną z najmniej wymagających dyscyplin, jeśli chodzi o zaangażowanie finansowe, a efekty które przychodzą do nas z czasem, są bardzo szybko widoczne. Jest to jednak bardzo męczący sport, przez co wielu początkujących biegaczy szybko rezygnuje, gdyż nie są w stanie jeszcze poczuć tak zwanej euforii biegacza, a jedyną rzecz którą odczuwają to ból w mięśniach i zmęczenie po każdym treningu. Warto więc odpowiedzieć sobie na pytanie, kiedyś będzie lepiej biegać, rano czy wieczorem by efekty były dla nas jak najlepsze.

Bieganie o poranku – bieganie z rana

Istnieje pewne przeświadczenie, że najlepiej biega się z samego rana, ponieważ palimy wtedy największą ilość kalorii, nie ma to jednak zupełnie żadnego potwierdzenia naukowego, jest to po prostu o wiele przyjemniejsza forma, która napędzi nas na resztę dnia. Jak wspominaliśmy wcześniej, podczas biegania uwalniają się między innymi takie hormony jak adrenalina, endorfina i dopamina, które zwyczajnie powodują u biegacza szczęście i pobudzenie, więc jeśli wstaniemy rano i zaczniemy biegać, możemy być niemal pewni, że cały dzień będzie dla nas przyjemniejszy i bardziej efektywny, a my sami będziemy mieć więcej energii do działania. Pod koniec dnia będziemy natomiast bardzo mocno czuć zmęczenie, więc możemy liczyć na to, że pozytywnie wpłynie to na nasz sen.  Musimy jednak o wiele bardziej przyłożyć się do rozgrzewki i rozciągania, ponieważ nasz organizm jest bardzo mocno zastały po całej nocy, a co za tym idzie, wszelkie gwałtowne ruchy mogą powodować u nas kontuzję.

Bieganie z rana w parach - dietanarzezbe.pl

A co z bieganiem wieczorową porą? – bieganie wieczorem

Jeśli chodzi o samo spalanie kalorii, z pewnością nie będzie ich więcej ani mniej, jest to niemal pewne. Jednak bieganie wieczorne raczej nie jest dobrym wyborem. Po pierwszej, jesteśmy zmęczeni po całym dniu pracy, więc nie będziemy już w stanie wykrzesać z siebie takiej ilości energii jak podczas porannych sesji. Będziemy również ociężali po jedzeniu które spożywaliśmy przez cały dzień, a same hormony wytwarzane przez organizm w czasie biegu, mogą później sprawiać nam problemy z zaśnięciem. Jeśli jednak nie posiadamy innego wyjścia przez pracę, warto trenować i biegać wieczorami, gdyż na pewno przełoży się to pozytywnie na stan naszego zdrowia i poprawi sylwetkę, co również przełoży się na jakość naszego życia, gdyż staniemy się osobami o wiele pewniejszymi siebie i przede wszystkim będziemy posiadać o wiele więcej energii do codziennych prac.

Comments are closed.