Porady dietetyczne dla początkujących biegaczy

Porady dietetyczne dla początkujących biegaczy

Nie każdy z nas zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest właściwe odżywianie jeśli zdecydujemy się uprawiać sport. Już na 3 godziny przed wysiłkiem powinniśmy pomyśleć o sporej dawce energii.

Doskonale sprawdzi się tu na przykład spaghetti, przygotowane najlepiej z pełnoziarnistego makaronu, porcji chudej wołowiny i samodzielnie przygotowanego sosu. Warto dodać również warzywa i ulubione zioła. Po dwóch godzinach można zjeść banana albo naturalny jogurt. Dobrze sprawdzają się również ogólnie dostępne batony i żele energetyczne. Dzięki sporej dawce węglowodanów będziemy mieć więcej siły. Po intensywnym treningu organizm potrzebuje posiłku, który pomoże w regeneracji i uzupełni utracone kalorie. Najlepszy będzie biały ryż, ziemniaki i owoce.

Porady dietetyczne - dietanarzezbe.pl

Według specjalistów od żywienia nie ma potrzeby eliminowania z posiłku potreningowego tłuszczu. Warto jednak zachować rozsądek i nie przesadzać z jego ilością. Tłuszcz najlepiej jeśli będzie pochodził z nabiału, żółtek jaj albo z oleju kokosowego. Takie tłuszcze są najłatwiej przyswajalne.

Nikomu nie trzeba chyba przypominać o konieczności uzupełniana utraconych podczas wysiłku płynach. Najlepsze są napoje izotoniczne zawierające w swoim składzie witamy, minerały i elektrolity. Isotonic dobrze nawadnia organizm i utrzymuje równowagę wodno- elektrolitową. Dodatkową zaletą takich napojów jest szeroki wybór smaków.

Comments are closed.