Porady dietetyczne dla początkujących biegaczy

Porady dietetyczne dla początkujących biegaczy

Porady dietetyczne dla początkujących biegaczy
Oceń artykuł

Nie każdy z nas zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest właściwe odżywianie jeśli zdecydujemy się uprawiać sport. Już na 3 godziny przed wysiłkiem powinniśmy pomyśleć o sporej dawce energii.

Doskonale sprawdzi się tu na przykład spaghetti, przygotowane najlepiej z pełnoziarnistego makaronu, porcji chudej wołowiny i samodzielnie przygotowanego sosu. Warto dodać również warzywa i ulubione zioła. Po dwóch godzinach można zjeść banana albo naturalny jogurt. Dobrze sprawdzają się również ogólnie dostępne batony i żele energetyczne. Dzięki sporej dawce węglowodanów będziemy mieć więcej siły. Po intensywnym treningu organizm potrzebuje posiłku, który pomoże w regeneracji i uzupełni utracone kalorie. Najlepszy będzie biały ryż, ziemniaki i owoce.

Porady dietetyczne - dietanarzezbe.pl

Według specjalistów od żywienia nie ma potrzeby eliminowania z posiłku potreningowego tłuszczu. Warto jednak zachować rozsądek i nie przesadzać z jego ilością. Tłuszcz najlepiej jeśli będzie pochodził z nabiału, żółtek jaj albo z oleju kokosowego. Takie tłuszcze są najłatwiej przyswajalne.

Nikomu nie trzeba chyba przypominać o konieczności uzupełniana utraconych podczas wysiłku płynach. Najlepsze są napoje izotoniczne zawierające w swoim składzie witamy, minerały i elektrolity. Isotonic dobrze nawadnia organizm i utrzymuje równowagę wodno- elektrolitową. Dodatkową zaletą takich napojów jest szeroki wybór smaków.

Comments are closed.

Używamy plików cookie na naszej stronie

Potwierdź, jeśli akceptujesz nasze śledzące pliki cookie. Możesz także odrzucić śledzenie, aby móc nadal odwiedzać naszą witrynę bez żadnych danych wysyłanych do usług stron trzecich.