Trening na pośladki w domu – z hantlami, bez sprzętu – dla kobiet

Trening na pośladki w domu – z hantlami, bez sprzętu – dla kobiet

Pośladki to nasza duma lub powód do dużego zmartwienia. Dla dziewczyn są symbolem kobiecości, w przypadku mężczyzn również mogą robić wrażenie lub wręcz przeciwnie. Szczególnie zanim nastanie lato, gdy chodzenie w stroju kąpielowym czy spodenkach staje się niemal normą, martwimy się, czy uda nam się na czas dopracować formę.

Możliwości w tym zakresie jest nieskończona niemalże ilość. Wiele z nas regularnie pracuje nad kondycją na siłowni. Jednak siłownia to czas, którym wielu z nas nie dysponuje w nadmiarze. Domowy trening na pośladki także jest jednak jak najbardziej możliwy. Istnieje wiele efektywnych i niebanalnych ćwiczeń na pośladki, które możemy wykonywać w domu – zarówno dla mężczyzn, jak i dla dziewczyn.

Trening na pośladki w domu z hantlami

Możliwy jest na przykład trening na pośladki w domu z hantlami. Weźmy chociażby prosty przysiad z wyskokiem. Łapiemy hantle w dłoń, stajemy na lekko rozszerzonych nogach i robimy przysiad. Zatrzymujemy uda w pozycji równoległej do podłoża i robimy wyskok. Schodzimy następnie z powrotem w przysiad. Ćwiczenie powtarzamy 15 razy w trzech seriach.

Będąc już przy przysiadach i hantlach warto wspomnieć o ćwiczeniu zwanym „przysiad sumo”. Stajemy szeroko, stopy ustawiając mocno na zewnątrz. Następnie wykonujemy przysiad sumo. Kolana kierujemy na zewnątrz i pamiętamy oczywiście, by mocno napinać pośladki.

Wiele kobiet niesłusznie obawia się ćwiczyć z hantlami czy sztangami. Obserwując w telewizji sylwetki profesjonalnych kulturystów obawiamy się, że praca ze wspomaganiem się tego typu narzędziami może rozbudować nam sylwetkę w sposób niespecjalnie kobiecy. Tymczasem taka rozbudowa mięśni wymaga nie tylko szczególnie intensywnych ćwiczeń nastawionych głównie na budowanie masy, lecz także często wspomagana jest suplementami. Dlaczego, jeśli martwimy się, że zwykłe kilku dziesięciominutowe ćwiczenia ze sztangą sprawią, że nasza sylwetka nabierze męskich zarysów, są to obawy całkowicie pozbawione podstaw.

Ćwiczenie pośladków bez sprzętu

Oczywiście ćwiczyć pośladki możemy także bez używania jakichkolwiek narzędzi. Na przykład robiąc unoszenie nóg w stawie biodrowym w klęku podpartym. Lub wypychanie bioder do góry w pozycji leżącej. W pozycji stojącej, możemy zastosować odwodzenie nóg w różnych kierunkach. Bardzo skutecznym ćwiczeniem na zgrabna pupę jest też odwodzenie nóg w pozycji leżącej.

Trenując, warto pamiętać, że ćwiczenia przyniosą efekty tylko, jeśli towarzyszyła im będzie odpowiednia dieta. Jeżeli po zakończeniu treningu skosztujemy tak zwanego „śmieciowego” jedzenia, możemy być pewni, że wraz z nim nasz ewentualny sukces w postaci jędrnych i zgrabnych pośladków właśnie został zaprzepaszczony.

Comments are closed.