Cardio na rowerze? Kiedy, jak i gdzie najlepiej jeździć

Cardio na rowerze? Kiedy, jak i gdzie najlepiej jeździć

Jeśli zamierzamy zrzucić niepotrzebne kilogramy, zawsze zaczynamy od treningu na siłowni i odpowiedniej diety. Będzie to oczywiście przynosić dość szybko efekty, ale jeśli nie jesteśmy w stanie wytrzymać na bardzo niewielkiej ilości kalorii, zawsze możemy zwiększyć swoją aktywność w czasie dnia, dzięki czemu spalimy ich więcej i będziemy mogli pozwolić sobie na bardziej obfite posiłki. Ćwiczenia cardio w dalszym ciągu kojarzą nam się z mało atrakcyjnym wysiłkiem w małej sali na siłowni, w końcu kto z osób trenujących nigdy nie korzystał z pomieszczenia, w którym umieszczone są bieżnie, rowery stacjonarne, steppery i inne maszyny przed którymi wiszą telewizory, mające na celu wniesienie nieco więcej rozrywki do tego żmudnego zajęcia.

A gdyby tak trening cardio z przyjaciółmi?

Zamiast korzystać z roweru stacjonarnego na siłowni, możemy w końcu wybrać codzienny trening na rowerze klasycznym, ponieważ zamiast wieczorem iść ze znajomymi do baru, zawsze można wybrać się na przejażdżkę i odwiedzić miejsca w swojej okolicy, w których jeszcze nigdy nie byliśmy. Warto również zastąpić w ten sposób swoje auto i zwyczajnie jeździć rowerem codziennie do pracy, w ten sposób nasza aktywność wzrośnie, a dodatkowo zaoszczędzimy dużo pieniędzy na benzynie i eksploatacji części.

Ćwiczenia z przyjaciólmi - dietanarzezbe.pl

Trening Cardio – Kiedy jeździć?

Większość osób w dalszym ciągu twierdzi iż najwięcej kalorii spalimy, jeśli wykonamy trening cardio z rana. Jednak nie powinniśmy się oszukiwać, nasz metabolizm w ciągu dnia i nocy różni się bardzo niewiele, więc nie ma większego znaczenia czy trening wykonamy rano, czy będzie to już pora wieczorna, jest to kwestia indywidualnych doświadczeń. Przykładowo jedna osoba będzie wolała wykonać trening z rana na rowerze, ponieważ nie będzie ociężała po całym dniu jedzenia, natomiast druga potrzebuje energii i zwyczajnie dopiero wieczorami ma ochotę na jakąkolwiek aktywność ruchową. W obydwu przypadkach kalorie będą palone dokładnie tak samo.

 

Jak zrobić trening cardio bez sprzętu?

Gdy rozmawiamy z osobami nie trenującymi, często możemy słyszeć, że ćwiczenia cardio w domu bez sprzętu są niemal niemożliwe, ponieważ nie posiadają oni odpowiednich butów do biegania, lub roweru do jazdy. Otóż wystarczy skorzystać z gotowych planów cardio, które udostępniane są przez największe gwiazdy fitness. Natomiast osoby mieszkające w bloku mogą wchodzić i schodzić po schodach, co przy dłuższym wysiłku jest niesamowicie męczące.

Najważniejszym aspektem jest urozmaicenie, więc jeśli jednego dnia jeździmy godzinę na rowerze, następnego możemy iść na dwugodzinny spacer, w ten sposób nasz trening cardio będzie czystą przyjemnością.

Comments are closed.