Trening 3x3x30 – na czym polega?

Trening 3x3x30 – na czym polega?

Trening 3x3x30 to zestaw ćwiczeń wzmacniająco-areobowych. Mają one działać zarówno na redukcję tkanki tłuszczowej, jak i na ujędrnienie ciała. Tak więc, główną zaletą tego treningu jest to, że nie musimy borykać się z wyborem, przed którym staje wiele uprawiających sport osób: czy skupić się na spalaniu tłuszczu czy na budowaniu mięśni. Trening 3x3x30 to trening uniwersalny: pomoże nam osiągnąć zarówno pierwszy, jak i drugi z wymienionych celów.

Dobrą stroną tych ćwiczeń jest także to, że są one stosunkowo łatwe. By móc je bez problemu wykonać, nie trzeba uprawiać intensywnie sportu od kilku lat. Nawet będąc początkującym można z powodzeniem wykonać większość z tych praktyk. W ich skład wchodzi bowiem to, co zazwyczaj wszyscy znamy już z lekcji wuefu w szkole podstawowej: brzuszki, pompki, przysiady, wykroki, podpory oraz podskoki czy przeskoki.

Tym,, co stanowi o przewadze tego treningu nad wieloma innymi jest także fakt, iż na ich wykonanie nie potrzeba ani wiele czasu, ani specjalistycznego sprzętu. Możemy je wykonywać w domu, wtedy kiedy dysponujemy akurat „wolną chwilą”.

Trening 3x3x30 - dietanarzezbe.pl

Co to jest trening 3x3x30?

Zapewne wielu z nas ciekawi, co oznacza tajemnicze 3x3x30? Otóż znaczy to ni mniej, ni więcej tylko tyle, że wykonujemy trzy różne ćwiczenia w trzech seriach, a przeznaczony na to czas wynosi 30 sekund.

Intensywność ćwiczeń na poszczególne partie ciała możemy uzależnić od potrzeb. Jeśli tym, czego poprawa nas interesuje są pośladki, wykonujemy ćwiczenia na pośladki. Jeśli natomiast zależy nam na ładnym ukształtowaniu nóg, wybieramy ćwiczenia na nogi. Trening 3x3x30 oferuje też wiele efektywnych ćwiczeń formujących mięśnie brzucha.

Z ćwiczeń na nogi stosujemy na przykład wymachy w tył i w przód, przysiady zwykłe lub przysiady sumo (na rozstawionych nogach). Chcąc ukształtować ładne mięśnie brzucha, możemy robić brzuszki skośne. Ciekawa jest tu też seria ćwiczeń do wykonywania, gdy leżymy na plecach. Możemy przyciągać kolana do dłoni splecionych w okolicach klatki piersiowej. Bardzo skuteczne jest też przyciąganie do siebie w tej pozycji ramion i zgiętych w kolanach nóg.

Sądząc po niskim stopniu skomplikowania ćwiczeń możemy dojść do wniosku, że trening ten będzie mało skuteczny. I tu – nic bardziej mylnego. Podczas jednej sesji tracimy do 400 kalorii. Przyspiesza się także w trakcie tych ćwiczeń nasz metabolizm. Dlatego też efekty przychodzą szybciej, niż ktokolwiek mógłby się spodziewać, a kto raz przekona się do ćwiczeń 3x3x30 pozostaje im wierny na długo.

Comments are closed.